Lisa: “Det är ett otroligt roligt och utmanande jobb!”

“Det är ett otroligt roligt och utmanande jobb! Just nu kan jag inte tänka mig att göra något annat, min insats har verkligen en mening. För mig var valet lätt, jag ville arbeta med människor och snabbaste sättet var att bli undersköterska”.

Lisa läste Vård och omsorg med inriktning psykiatri. Nu jobbar hon inom psykiatrisk slutenvård och trivs med yrkets utmaningar.

I oktober 2012 började Lisa jobba på Sankt Lars i Lund och är numera anställd på psykiatriska kliniken, på en avdelning med inriktning psykossjukdomar. Anledningen till att hon valde programmet är enkel.

– “Det är ett otroligt roligt och utmanande jobb. Just nu kan jag faktiskt inte tänka mig att göra något annat – min insats har verkligen en mening”. Hon tycker att åren på skolan var helt fantastiska.

– “Jag saknar skolan och tänker tillbaka på den tiden med värme. De starkaste minnena är ofta små saker som lärarna gjorde för oss”. Lisa berättar om mentorsfika, läger, roliga studiebesök och bra föreläsare. Och om det fnissiga julbaket hemma hos Carina, en av lärarna.

– “Jag minns hur lärarna lyssnade på oss och förstod våra behov. De trodde på mig när jag själv inte riktigt gjorde det. Jag kommer aldrig kunna tacka dom nog för det”.