Examen för gymnasieingenjörer

Nu har vårt andra gäng med gymnasieingenjörer tagit examen! Stort grattis till Kristoffer Fridh, Robin Ingerheim Olofsson, Ludwig Nilsson, Anton Lanz, Mattias Neigemann och Paul Bulle.

Ett härligt gäng unga män tog examen onsdagen den 21 juni 2017 och kliver rakt ut i arbetslivet, vissa har redan anställning på sin APL-plats från det fjärde teknikåret, någon har fått anställning på ett annat företag i regionen och någon annan hoppas kunna komma in på högskolan för att plugga rymdteknik. Gemensamt har de alla att de är en stor erfarenhet rikare och har ett utökat CV att presentera efter ett år hos oss! ‪

Stipendier inom T4 – det fjärde teknikåret

Anton Lanz och Ludwig Nilsson tilldelades varsitt stipendium på 1000 kr.

APL-företag gör utbildningen möjlig

Stort tack riktas också till alla APL-företag som varit med på hela resan från start till slut. Ni har erbjudit våra elever värdefulla APL-platser på ert företag och bidragit till kompetensutvecklingen för vårt område inom Produktionsteknik och Automation.

• BLS Industries
  • Examec