Gemensamt utvecklingsarbete

Gemensamt utvecklingsarbete mellan Ystad Gymnasium och förlaget Natur och Kultur

På fredag 10 februari 2017 kommer Natur och Kultur till Ystad Gymnasium för att ta del av hur deras digitala läromedel används i klassrummet. Ystad Gymnasium har lärare som använder digitalt läromedel och integrerar detta med andra system för att underlätta för elevernas lärande.

Daniel Barker är en i Natur och Kulturs delegation som kommer till Ystad Gymnasium. Daniel Barker är kanske mest känd för undervisningskonceptet Flipped Classroom eller mer populärt ”det omvända klassrummet”.

[button color=”red” link=”https://www.youtube.com/user/TheG2Daniel” size=”default” icon_before=”youtube” target=”_self” block=”false”]Daniel Barker[/button]

Skolan och förlagen gör här en gemensam sak i utvecklingen av undervisningen, med IT som stöd. Natur och Kultur är intresserade av att se hur deras digitala läromedel används i den verkliga miljön och vilka utvecklingsbehov som finns. Ystad Gymnasium är intresserat av att kunna ta del av kvalitativa digitala läromedel och en möjlighet att utveckla dessa.

Tider
9.30-11.30 Lektionsbesök hos Sverker Ahrent. Matematik med hjälp av läromedlet NOKflex.
Lunch
13.30-14.30 Presentation av NOKflex för samtliga matematiklärare på Ystad Gymnasium.

Niclas Olsson
IT-koordinator