Våra elever presterar även utanför skolan!

Ystad Gymnasium har just nu två elever, William och Ludvig, som har blivit nominerade till fina utmärkelser inom deras sport. Utöver William och Ludvig är vi övertygade om att vi har fler elever som är duktiga inom sina sporter och intressen.

William Nilsson, rallycross

William Nilsson läser till vardags i åk 3 på Samhällsprogrammet, inriktning media. Samtidigt tävlar han på elitnivå inom rallycross. Han vann SM och Nordiskt guld 2017. Han är nu nominerad till årets rallycrossjunior för sina prestationer.

Juryns motivering:

”Han har sedan debuten i SuperCar Lites vid 14 års ålder gått den långa vägen från krasch till mästare. Årets svenska mästare i RallyX Lites blev även topp fem i Europa.”

Gå gärna in och rösta på William här!

Ludvig Hallbäck, handboll

Ludvig Hallbäck, som pluggar på Ekonomiprogrammet i åk 2, har blivit nominerad av Europeiska handbollsförbundet EHF till årets favoritspelare 2017.
Nomineringen av Ludvig kom som en superöverraskning, inte minst för honom själv när han säger:

– “Jag såg det igår på nätet och…det var jag verkligen inte beredd på! Alltså spelarna som är med där, de är idoler allihopa. Det måste ju blivit något fel. Det är riktigt häftigt!” säger Ludvig Hallbäck.

Artikel om Ludvig i Ystads Allehanda och röstningen hittar du här.