DROP IN 24 januari

Torsdagen den 24 januari 2018 mellan klockan 13.00 och 18.00 är du välkommen till DROP IN!

Det är många saker som ska stämma innan du gör ditt gymnasieval: lokalerna, lärarna, tekniken, stämningen och kurserna. Ystad Gymnasium håller öppet för att du ska hitta rätt information och få svar på dina frågor inför gymnasievalet.

Våra Studie- och yrkesvägledare finns på plats för att hjälpa till och besvara frågor. Våra elevguider kan visa dig runt på skolan och du får se och känna hur en vanlig dag på gymnasiet är.

Kl 17.00 håller Studie- och yrkesvägledarna ett föredrag i aulan om gymnasievalet.
Behöver du lite allmänna tips och råd inför ditt val? SYV kommer att berätta hur du gör för att välja och vad du bör tänka på innan du väljer.

Ingång
Surbrunnsvägen 1 (Österport) och Industrigatan 6 (Park) i Ystad.

Välkommen!