Vinnare i tävling med Parfum Lombard Keune

Eleverna i årskurs 3 på Hantverksprogrammet, både Frisörer och Hår- och makeupstylister har tillsammans med frisörleverantören Parfum Lombard Keune deltagit i en tävling. Elevernas uppgift var att skapa en Avant Garde-styling med makeup och hår där en hårdekoration (hårmatta) skulle ingå och slutresultatet skulle fotograferas av eleverna på Estetiska programmet. Eleverna som läser inriktningen Estetik och Media på Estetiska programmet har stått för fotografering och redigering av bilderna. Ett riktigt roligt samarbete mellan våra elever på olika gymnasieprogram.

Keune firar 100 års jubileum

Temat på stylingen var Keunes limited edition serie där konstnären Joe Klibansky har skapat omslagen på förpackningarna i samband med Keunes 100 års jubileum. Syftet med projektet var att stärka samarbete mellan skola och branschen samt att eleverna får prova på hur man arbetar i team med yrkena fotograf, makeupartist och frisör.

Grattis till vinnarna från Ystad Gymnasium!

Parfym Lombard Keune utsåg ett vinnande styling/team (frisör, stylist och fotograf) och det blev Tara i årskurs 3  på Hår- och makeupstylist, Matilda i årskurs 3 från Frisör och Benjamin som fotograf från årskurs 1 på Estetiska programmet. Varje person vinner produkter för ca 1.000:- vars. Stort grattis till er!

Motivering från Keune
”Bilden fångar intresse, är tydlig, ren och enkel samtidigt som den är vågad och stark. Man har lyckats få till nästan exakta nyanser och komponerat en bra balans i foto, makeup och hår. Grymt jobbat! Lycka till med ert fortsatta arbete!” Kramar från alla oss på Parfum Lombard