Vi snackar om valet

28 augusti – Debatter i aulan

Politikerna debatterar frågor som eleverna på skola har önskat. Öppen frågestund ingår i samtliga debatter, där du som elev har chans att ställa dina frågor till politikerna.
Ungdomsförbunden kommer att ha informationsbord i glasgången under dagen den 28 augusti.

Kl 9.00-9.50
Debatt mellan Miljöpartiet vs. Centerpartiet (Miljö respektive migration)

Kl 10.00-10.50
Debatt mellan Liberalerna vs. Sverigedemokraterna (Skola och betyg respektive migration)

Kl 12.30-13.20
Debatt mellan Vänsterpartiet vs. Moderaterna (Brottslighet och straff respektive migration)

Kl 13.30-14.20
Debatt mellan Socialdemokraterna vs. Kristdemokraterna (Arbetsmarknad och arbetslöshet respektive migration).

5 september – Skolval i gradängerna

Skolvalet handlar om valet till riksdagen som sker den 9 september. Klasserna kommer att rösta efter ett schema och elever på samhällsprogrammet har hand om röst-mottagandet. Dagen är inte schemabrytande men eleverna ska deltaga i de olika momenten.
Information om skolval hittar du här.