Patrik Lundberg i författarsamtal

Patrik Lundberg deltar i författarsamtal på Ystad Gymnasium!

Onsdagen den 11 oktober kommer Patrik Lundberg till Ystad Gymnasium för att delta i ett författarsamtal med Naturvetenskapsklassen NA17B.

Klassen har precis läst romanen Onanisterna och den har engagerat och bidragit till många intressanta diskussioner om bland annat identitet och klass. Syftet med besöket är att eleverna kommer få möjlighet att ställa frågor och diskutera romanen utifrån sina olika läsupplevelser.

Patrik Lundberg bor i Malmö och jobbar som författare, journalist och föreläsare. Han är kolumnist på Aftonbladet och hans senaste bok är Facit – konsten att skriva krönikor. I november återkommer han till Ystad Gymnasium för att hålla två workshops i skrivande inom ramen för Kulturgarantin.