Allt har ett slut

London, London, London, Englands huvudstad och numera mitt andra hem. Tänk vad tiden går fort när man har roligt kanske låter som en klyscha men herregud vad tiden har gått fort. Även fast jag har varit med om otroligt mycket känns det inte som det var jätte längesedan som jag satt där på Kastrup, med fjärilar i magen i väntan på mitt, än så länge i alla fall, livs äventyr.

Det har varit upp och det har varit ner och jag skulle ljuga om jag säger att allt har varit fantastiskt hela tiden. Det är tufft att leva ensam i en stad som är mycket större än vad du är van vid, en stad där du bara är en av de 10 miljoner som finns där och det är ensamt att ligga i en säng hos en värdfamilj när allt du vill är att vara hemma hos din familj. MEN det är värt det, för alla stunder när man fått knipa sig i armen för att inse, jag är här och det här är mitt liv.

Jag har fått vänner för livet, jag har lärt mig otroligt mycket och jag har haft kul. Men nu med mindre än 10 dagar kvar i denna stad, även fast det kommer vara svårt att lämna, känner jag mig redo, redo för att komma hem, redo för att träffa familj och vänner och redo för en sommar i Sverige.

Jag är evigt tacksam för att jag har fått den här möjligheten och om du får chansen, åk! Du kommer inte ångra dig.

Vi kanske ses i höst!
Stina Ekelund

[button color=”info” link=”https://www.ystadgymnasium.se/naturvetenskapsprogrammet/” size=”default” icon_before=”arrow-right” target=”_self” block=”false”]Naturvetenskap[/button]

Postad i ,