Viktigt på riktigt!

Igår hade vi första sammankomsten i Viktigt på Riktigt! Ämnet var värderingar, självkännedom och vikten att göra aktiva val, och en konsekvensanalys av dessa!

Premiären gick finfint med engagerade och intresserade elever och vi var mäkta nöjda efteråt! En snabbutvärdering visade på följande resultat:

“Fett kul! :)”
“Tyckte de va bra”
“Jag tyckte det var mycket givande, synd att inte fler ville komma och lyssna på viktiga saker.”
“Jag tyckte det var intressant.”
“Jag tyckte att det var bra! 5 av 5 toast!”
“Lektionen var väldigt givande och jag tror att jag kommer att lära mig mycket. Ser fram emot nästa gång.”

Viktigt på riktigt?

Naturligtvis är allt du lär dig här i skolan viktigt, men tänk på alla de där grejerna du förväntas liksom ”bara kunna”, som ingen kanske ”lär dig”! Det som är viktigt ute i det ”riktiga livet”. Nu har du en chans att få lite hjälp med det också – på skolan!

Klicka på bilden för att hitta alla datum för träffarna Viktigt på riktigt. Vi kommer träffas både under höstterminen och vårterminen. Varmt välkommen, du behöver inte anmäla dig innan utan bara dyk upp i sal 4116!

/Charlie Lundström (lärare på NB) och Jennie Lang (SYV)