Ekonomi reste till London

Gustaf, Albin & Johan samt 3 skolelever från London!

I början av oktober reste 15 elever från årskurs 3 och två lärare från Ekonomiprogrammet till London. De 15 eleverna hade i förväg skrivit motiveringar varför de ville följa med på resan och hela Ekonomiarbetslaget deltog i urvalsprocessen om vilka elever som skulle bli utvalda.

På Londonresan gjorde vi studiebesök vid

Museum of Brands – där vi lärde oss mer om varumärken och förpackningars betydelse för produkten.

Svenska Handelskammaren – där vi fick en inblick i handelskammarens arbete med nätverksskapande för små och stora företag, samt information om hur det är att vara ung i London och hur man bör göra om man är intresserad av utlandsarbete.

Richmond University – där professor Ray Hilditch föreläste om global ekonomi och guidade oss på en rundtur på campus.

Vi fick också tid till att fördjupa oss och söka inspiration till våra gymnasiearbeten, UF-företag och övriga studier.