Skånska tapas med Österlenkryddor 6 okt

Österlenkryddor har genom åren skapat snapskryddor och snapsprovningar med utgångspunkt i den egna kryddodlingen
Nu ville Österlenkryddor ta detta vidare och inledde ett samarbete med eleverna på Restaurang- och livsmedelsprogrammet på Ystad Gymnasium för att utforska nya idéer.

Fredagen den 6 oktober satsar vi på skånska tapas med skånsk snaps.
Eleverna utvecklar smaker med kryddor från Österlenkryddor, ett samarbete med produktutveckling av evenemang och färdig produkt där kopplingen mellan snaps och tapas förtydligas. Vi erbjuder er att delta och utvärdera vårt projekt.

Vad som ingår: 4 snapsar och 3 st skånska tapas.
Datum: 2023-10-06
Tid: Start 18:00 pågår ca 2 timmar
Plats: Risselmagasinet Ystad Gymnasium
Österlenkryddor berättar om kryddorna och traditionerna kring kryddning av snaps, följt av att eleverna presenterar deras tillvägagångssätt kring smaksättning och presentation.

Boka din plats här

Här kan du boka en eller flera platser till evenemanget: Skånsk snaps med skånska tapas – Österlenkryddor (osterlenkryddor.se)

Risselmagasinet

Risselmagasinet är restaurangen som är elevernas alldeles egna. Här sköter eleverna från Restaurang- och livsmedelsprogrammet både köket och serveringen. Adressen till Risselmagasinet är Industrigatan 6, Ystad.

Risselmagasinet