THE SHOW – Examensprojekt åk 3

THE SHOW

Varje år framför treorna på det Estetiska programmet på Ystad Gymnasium deras sista föreställning på Ystad Teater, och nu är det dags för årets treor med föreställningen ”THE SHOW” den 10 maj 2023!

ES20 kommer att ta över teatern och framföra en show som du aldrig kommer att glömma. Det blir mingel på röda mattan, mediaelevernas utställning och i spotlighten: THE SHOW där eleverna blir trubadurerna för en kväll med musik, media och magi.

Kl 17:30 börjar evenemanget på Röda Mattan
Kl 18:00 börjar själva föreställningen
Det är gratis inträde, om du känner dig generös finns det ett frivilligt utträdespris.

Vi ses den 10 maj 2023 på Ystads Teater!

Här hittar du till FB-evenemanget.

Elever stylas av elever

Elever som läser till Hår- och makeupstylist kommer att styla eleverna till examensprojektet. Stylisterna kommer att göra makeup och hår samt stil på scenkläderna. Stylisterna läser just nu Formgivning 1 – Stil där de utbildar sig till Style Advisor och Personal Shopper med utbildningsföretaget Smart Retail. De arbetar tillsammans med artisterna fram ett förslag på stil som passar till valet av låten.