Åker på praktik på Madeira och Tyskland

Elever på Ystad Gymnasium har i flera år haft möjlighet att söka medel för att göra sin praktik utomlands inom projektet Erasmus+.

Tre av dem som får åka i år är Hanna Persson, Lowis Andersson och Isak Svensson.

Hanna som pluggar på Vård- och omsorgsprogrammet kommer att åka till Madeira. – “Det ska bli intressant och se hur de jobbar på Madeira”, säger Hanna.

Lowis och Isak är några av eleverna från Barn- och fritidsprogrammet som kommer att åka till Tyskland.

– “Det ska bli jättekul och intressant att se hur det är när man inte arbetar enligt den svenska skollagen. Det enda som oroar mig lite är att jag och barnen inte ska förstå varandra”, säger Lowis.

Läs hela artikeln i @ystadsallehanda

#ystadgymnasium #barnochfritidsprogrammet #gymnasieval #erasmusplus #erasmus #gymnasium

Läs hela artikeln på Ystads Allehanda, publicerad 10 feb 2023