Grattis till diplomering till makeupstylist

GRATTIS till diplomering som makeupstylister! ⭐
I måndags delade vi ut diplom till eleverna i årskurs 3, som läser Hår- och makeupstylist på Hantverksprogrammet.

Grattis till Izabelle Carrasco, Jill Bister, Ellen Blom, Eliz Fikri Redzheb, Edit Olsson, Tara Larsson och Milmante Mickute!

För att stärka elevernas ställning på arbetsmarknaden erbjuder Ystad Gymnasium eleverna på Hantverksprogrammet olika diplomeringar.
– ”I vår bransch väger diplom många gånger tyngre än vad betygen gör”, berättar Nina Ringström, lärare på Hantverksprogrammet.

Eleverna har ett diplom kvar innan studenten i juni, diplomering som hår- och makeupartist (makeup för tv, film och fotografering). Utöver dessa finns också diplomering som style advisor inom mode och manikyrist (naglar).