Samhällselever åker till Together 4 change 2.0

“Together 4 change” är ett EU-projekt som bygger på ett mångårigt samarbete mellan de “fyra hörnen” runt Östersjön. Med deltagare från SÖSK (Sjöbo, Tomelilla, Simrishamn och Ystad), Rügen, Swinoujscie och Bornholm.

Sex elever och två lärare från vårt Samhällsprogram, en elev från Emanuelskolan i Sjöbo, två lokal politiker och projektkoordinator kommer att representera SÖSK under det kommande mötet i Swinoujscie den 19-22 november 2015.

Ungdomsarbetslöshet & entreprenörskapfyra hörn

Under de intensiva dagarna kommer fokus vara att diskutera samhällsfrågor, med fokus på ungdomsarbetslöshet och entreprenörskap. SÖSK har sökt pengar från ERASMUS+ för att kunna genomföra detta ungdomsprojekt. Ungdomarna vill arbeta med frågor gällande tolerans och demokrati i en globaliserad värld.

“Det ska bli kul att vara med. Att få argumentera, lyssna in tankar och värderingar från ungdomar i andra länder och höra vad de tycker och tänker”.
Oscar, åk 1 Samhällsprogrammet

“Fyra hörn är en fantastisk möjlighet att få träffa människor under rätt vardagliga former”.
Peter, lärare på Samhällsprogrammet

[button color=”slate_grey” link=”http://www.sydostskane.se/fyra-horn-ungdomsparlament/” size=”default” icon_before=”globe” target=”_self” block=”false”]Fyra Hörn Ungdomsparlament[/button]

[button color=”orange” link=”/samhallsvetenskapsprogrammet/” size=”default” icon_before=”arrow-right” target=”_self” block=”false”]Samhällsprogrammet[/button]