Digital teknik ska underlätta APL

Kristoffer Hedram från Lin-Education förklarar hur man skapar APL-perioder i appen

Kan den arbetsplatsförlagda utbildningen på yrkesprogram underlättas med hjälp av digital teknik? Just nu pågår ett pilotprojekt för att kunna svara på den frågan. Under läsåret 16/17 kommer vi att testköra två olika appar som båda har samma syfte: att underlätta och effektivisera APL-hanteringen för elever, lärare och handledare.
De två apparna har flera likheter men det finns förstås en del olikheter och utvärdering av pilotprojektet ska ske i slutet av vårterminen 2017.
Program som ingår i projektet är Vård- och omsorgsprogrammet, Barn- och fritidsprogrammet, Bygg- och anläggningsprogrammet, Hantverksprogrammet, Handels- och administrationsprogrammet samt T4.

Postad i ,