Blir han årets kockelev?

Vår elev Dennis Hamrin ska tävla om titeln Årets Kockelev den 7 maj i Stockholm. Dennis läser årskurs 3 på Restaurang- och livsmedelsprogrammet på Ystad Gymnasium.

Dennis anmälde sig själv till tävlingen efter lite pepp från sin handledare Alexander Sjögren som driver restaurangen Mutantur i Malmö, där Dennis precis har gjort sin APL.

”Jag har fått höra att jag är en bra kock för min ålder, men jag har inte riktigt den självsäkerheten. Jag tävlar dels för att bevisa för mig själv vad jag kan inom denna bransch och dels för möjligheten att träffa nytt folk.

Jag blev också rekommenderad att tävla av min handledare Alexander på restaurang Mutantur. Han har själv tävlat mycket och sa till mig att man lär sig mycket om sig själv när man tävlar”, berättar Dennis.

Dennis jobbar också extra som kock på Hotell Contintental, utöver all matlagning som sker i skolan och under APL-perioderna.

Provlagning på Hotell Continental
Under eftermiddag/kväll tisdagen den 30/4 ska Dennis provlaga sin tilltänkta varmrätt, på Hotell Continental i Ystad. Kl. 18.00 är det dags för provsmakning, där bl.a. läraren Anna ska få provsmaka.