Våga tro på din idé!

Framgångsrike Big Slap-grundaren Ali Eftekhari, 34, gästade Ystad Gymnasium och berättade om sin resa från flyktingförläggningen i Hultsfred till att arrangera stora musikevent som Big Slap med stjärnor som Avicii och Justin Bieber.
Hans råd till unga entreprenörer i gymnasiets aula är lika enkelt som svårt: – Våga tro på din idé!

Ali Eftekhari är en känd arrangör av stora event. Ganska tidigt i sin karriär bokade han till exempel Tim Berglings, det vill säga Aviciis, första arenaspelning i Sverige. För eleverna, på Ekonomiprogrammet, i den välbesökta aulan på Ystad Gymnasium berättade han om vad som blev starten på en framgångsrik karriär.

– Jag har alltid tyckt att det är kul att träffa och lära känna folk, även back in day så att säga. Under gymnasietiden på Polhemsskolan i Lund jobbade jag på nattklubbar varje helg och sedan startade jag en egen.

Ali Eftekharis verksamhet skalades upp från nattklubbar med 600-700 besökare, via konserter, till det som så småningom blev det årliga arrangemanget Big Slap i Malmö. Årets line-up av artister har precis släppts.

”Det som krävs är att du är dedikerad. Om du ger 100 procent av ditt fokus och din vakna tid, då kan du få allt att funka”, Ali Eftekhari.

Läs hela artikeln hos Ystads Allehanda.