Unga entreprenörer på Högestad julmarknad

Några av våra elevers UF-företag kommer att sälja produkter på Högestad Julmarknad under 12-13/11 och 18-20/11. Eleverna pluggar på Ekonomiprogrammet och Handel- och administrationsprogrammet.

Flexa UF
Vi är återförsäljare till Albedo100 reflexspray och kommer att sälja Invisible Bright som är till kläder, och Horse and Pets som är till djur. Sprayen är osynlig i dagsljus men reflekterar i mörker vid belysning. Sprayen håller i regn men går att tvätta bort.

Smått&Gott UF
Vi säljer produkter i samarbete med Olof Viktors. Vi kommer att erbjuda närproducerade varor som knäckebröd, marmelad och småkakor. Det kommer även finnas paketerbjudanden med betoning på säsongen.

Nessiär UF
De produkter vi säljer är främst necessärer i olika mönster och storlekar, pennskrin och kreditkortshållare. Alla våra produkter finns i flertal olika färger och modeller.

Bakat med kärlek UF
Vi är tre tjejer som säljer hembakade kakor och dessutom skänker vi 15% av varje köp till Barncancerfonden då vi brinner för att hjälpa människor som kanske inte har det lika bra som oss.

Printfit UF
Vår idé går ut på att trycka egna tröjor och erbjuda under stor valmöjlighet och inflytande. Vi har ett brett utbud inom både modell och design vilket gör det enklare för kunden att kunna utforma sin produkt efter sina egna önskemål. Vi kommer även att skänka 10% av vinsten till Cancerfonden för att bidra till välgörenhet.

Lightz UF
Vi är fem tjejer som driver företaget Lightz UF, där vi säljer väldoftande ljus i märket Durance. Vi väljer dofter efter säsong och nu inför jul har vi valt ljus som doftar pepparkaka, apelsin och kanel samt ett som doftar mysk.

Hälsans Godaste UF
VI kommer att sälja god och hälsosam müsli som är bra för både kropp & knopp. Vi vill uppmana till goda frukostvanor och en bra start på dagen.