Ystad Gymnasium stödjer Musikhjälpen 2016

Vi har startat en insamling till Musikhjälpen 2016 som i år har temat ”Barn i krig har rätt att gå i skolan”.

Den 14/12 kommer det att anordnas en julbasar i glasgången på Österport mellan kl. 10.00-13.00. Där kommer du bland annat att hitta pepparkakshus byggda av elever på Språkintroduktionen, som säljs till förmån för Musikhjälpen. Pengarna som samlas in går till Musikhjälpen. Vill du skänka ett bidrag finns det även en digital insamlingsbössa, följ länken för att ge ett bidrag eller sök på Ystad Gymnasium på Musikhjälpens hemsida.

Insamlingen 2017 slog rekord

Vår insamling på Ystad Gymnasium bidrog med 5593 kronor till Musikhjälpen. Vi slog alltså med råge fjolårets insamling! Totalt samlade hela Musikhjälpen in 49 miljoner kronor för att barn i krig har rätt att gå i skolan. Fantastiskt vad vi kan åstadkomma när vi går ihop och gör det tillsammans!

[button color=”default” link=”http://bossan.musikhjalpen.se/insamling/ystad-gymnasium” size=”default” icon_before=”arrow-right” target=”_self” block=”false”]Insamlingsbössan[/button]

pepparkakshus SI musikhjälpen 2016