Domarutbildning för NIU fotboll

Årskurs 3 eleverna i NIU går domarutbildning inför sitt projekt Sydgym Cup. Domarutbildaren kommer från Skånes Fotbollförbund och heter Jörgen Berggren. Eleverna utbildas till ungdomsdomare i Futsal.

Sydgym Cup 2016

Projektet är en ungdomsturnering som genomförs i Nils Holgerssonhallen i Skurup (på konstgräs). Turneringen genomförs den 13 och 14 februari 2016. Projektet ingår i utbildningen och eleverna ansvarar för allt som ingår, som att planera, genomföra och sedan utvärdera hur man genomför en stor turnering.

Sydgym Cup har spelats över 10 år och alltid genomförts av våra elever på NIU, Nationell Idrottsutbildning. Cupen engagerar ca 60 lag, vilket innebär att över 600 spelare kommer att vara aktiva och kämpa för sina lag. Ni är hjärtligt välkomna ut till cupen för att titta på alla duktiga ungdomar som spelar fotboll hela helgen.

Fotbollshälsningar, NIU eleverna – Fotboll

[button color=”teal” link=”https://www.ystadgymnasium.se/nationell-idrottsutbildning-niu/” size=”default” icon_before=”arrow-right” target=”_self” block=”false”]Nationell Idrottsutbildning[/button]