Studiebesök inför belysningsprojekt och InnoCarnival

Förra veckan var TE13 på studiebesök på Ystad Energi och fjärrvärmeverket. Eleverna arbetar med ett belysningsprojekt och presenterade kortfattat sina koncept för ingenjörerna Jan Mårtensson och Andreas Persson som var imponerade över elevernas idéer och tankar. Framtida hållbara energikällor till bl a gatubelysning behövs. Eleverna fick också lyssna på föredrag om el, belysning och om fjärrvärmeverket.

InnoCarnivalstävlingen 2016

Vi kommer att samarbeta med Ystad Energi under läsåret, bl a inför Innocarnivalstävlingen 2016. Förra året deltog våra teknikelever i åk 3 i InnoCarnival och vann tävlingen med sitt bidrag Lotus – The city of tomorrow. Klassen som bestod av 32 elever vann en resa till Hongkong för att fortsätta att inspireras kring hållbart boende, hållbar teknik och utveckling.

[button color=”slate_grey” link=”http://www.innocarnivalskane.org” size=”default” icon_before=”globe” target=”_self” block=”false”]InnoCarnival[/button]

[button color=”orange” link=”/teknikprogrammet/” size=”default” icon_before=”arrow-right” target=”_self” block=”false”]Teknikprogrammet[/button]