Hilde coachar Gunilla inför Melodifestivalen

Hilde Schotte är officiell sångcoach till Gunilla Persson i Melodifestivalen 2024! Till vardags är Hilde sånglärare på Estetiska programmet och just nu befinner hon sig i Växjö inför deltävling nr 3.

Fredrik Andersson från Cardiac Records Sweden har skrivit och producerat låten. Hilde Schotte har coachat Gunilla en gång i Cardiac Studion lokalt utanför Ystad och sedan över FaceTime mellan Los Angeles och Ystad. Hilde är med Gunilla Persson under deltävlingen och kommer att sjunga live bakom Gunilla.

Vi hoppas att Gunilla Persson går vidare till final och en röst på Gunilla i deltävlingen av Melodifestivalen – är en röst på Ystad!

Estetiska programmets samarbete med Cardiac Records Sweden

Estetiska programmet är en högskoleförberedande utbildning, med inriktningarna Musik och Estetik och media. Utbildningen är en kreativ språngbräda oavsett vad du väljer att göra efter din gymnasietid. Utbildningen genomförs i samarbete med Cardiac Records Sweden och Film i Skåne.

Utanför Ystad finns det ett skivbolag med studio som heter Cardiac Records. Där huserar Fredrik Andersson som är låtskrivare och skivbolagsdirektör. Frans, Frida Green, Samira Manners, Panda Da Panda, Renaida och många fler är verksamma som artister där. Estetiska programmet på Ystad Gymnasium har ett mycket nära samarbete med Cardiac Records. Du får under alla dina år här träffa Fredrik, olika artister och lära dig om hur musikbranschen fungerar – av musikbranschen. Utöver detta får våra elever också möjlighet att spela in musik i Cardiac Records studio – en av de finaste i hela Sverige.

Läs artikeln i Sydsvenskan – Hilde från Ystad är Gunilla Perssons röstcoach: ”Bra på att ta direktiv” – Sydsvenskan