Vi ställer ut våra fotografier och konst!

Den 12-16 maj 2023 arrangerar vi elevutställning med fotografi och digital konst på Fritiden Hotell & Kongress. Vi har vernissage fredagen den 12 maj 2023, kl 15.00-16.30. Det är två olika elevgrupper som ställer ut.

Elever från Estetiska programmet ställer ut

En grupp elever från åk 1-3 på Estetiska programmet, inriktning Estetik och Media, har arbetat med grafiska posters på temat ‘Numbness/Serenity’ i kursen Digitalt skapande. Arbetet har tagit sin utgångspunkt i Ida Anderssons utställning på Ystad Konstmuseum med samma namn. Eleverna har fritt fått välja ett av orden att inspireras av och skapa en visuell tolkning. De tio verk som visas på Fritiden är utvalda av en jury bestående av skolans medialärare.

Elever som valt Fotografisk bild som Individuellt val

Den andra gruppen är elever som valt kursen Fotografisk bild fördjupningskurs som Individuellt val. De ställer ut fotografier inspirerade av Karins Boyes dikt ‘Visst gör det ont när knoppar brister’, där eleverna har skapat uttryck för sina tankar kring framtiden.