15/10 – Marching for love

Torsdagen den 15/10 blir det stor konsert i Österporthallen och på stan händer det olika evenemang som vårt gymnasium är med som arrangörer i.

Kl 10 –14 håller Fryshuset workshop för 150 barn och ungdomar från hela södra Skåne, om mångfald och integration.
Senare på dagen kommer ca 700 barn och ungdomar att repetera för att kl 19.00 hålla en stor konsert för att samla in pengar till Star for Life, en organisation som jobbar med, framför allt, marching for loveutbildning och kvinnofrågor i Sydafrika och Namibia

Det kommer bli en riktig höjdarkonsert… Ett par killar från Triple & Touch, några musiker och sex dansare och sångare från Sydafrika uppträder!

Vårt Estetiska program, Institute of Music and Production deltar som arrangörer och uppträder.IMP

Göran Rudbo och Ken Wennerholm från Triple & Touch leder konserten. Tillsammans har de lång erfarenhet från underhållningsbranchen, radio och TV och är Star for Lifes musikambassadörer.

“Detta dynamiska erfarenhetsutbyte ger ungdomar en musikalisk resa som också blir grogrund till eftertanke vad gäller drömmar och framtidstro, mångfald och tolerans samt hur man ser på sig själv – och på andra”

[button color=”teal” link=”/wp-content/uploads/2015/10/MfL-Flyer-Ystad.pdf” size=”xxx-large” icon_before=”music” target=”_blank” block=”false”]Visa flyer[/button]

Beställ biljetter på www.nortic.se eller Ystad Turistbyrå.
Pris 200 kr + serviceavgift (25 kr).

Hela överskottet går till skolor i Södra Afrika.

Mer information finns på

www.marchingforlove.se