Elevutställning Bauhaus och Bond – foto och digital konst

Varmt välkommen till elevutställningen Bauhaus och Bond – Foto och digital konst den 4-8 april av elever från Estetiska programmet inriktning Estetik och media. Vi ställer ut på Hotell Fritiden och Kongress, Österleden 19 i Ystad.

Vernissage den 4 april

Torsdag den 4 april öppnar vi utställningen med vernissage kl 15.00 – 16.30.

Utställningen är öppen 4-8 april

Från torsdagen den 4 april till måndagen den 8 april är utställningen öppen för allmänheten.

Bond

I utställningen Bond & Bauhaus har eleverna i fotografisk bild hämtat inspiration från Bondfilmerna om James Bond Agent 007. Verken är personliga reflektioner som kommenterar det populärkulturella fenomenet. En röd tråd i utställningen är elevernas kommentarer till de stereotypa könsroller som filmerna genom åren har förmedlat. Eleverna har självständigt valt teknik och förhållningssätt. I utställningen visas bland annat kollage, ljussatta studiobilder och motiv som gestaltar en känsla.

Bauhaus

Eleverna i årskurs 1 och 2 på Estetiska programmet, inriktning Estetik och Media undersöker gränslandet mellan konst och teknik ur ett konsthistoriskt perspektiv i kursen Digitalt skapande. Tillsammans har de fördjupat sig i och inspirerats av konströrelsen Bauhaus där relationen mellan färg, form och komposition har varit det centrala temat.