FN-dagen uppmärksammades

Vi uppmärksammade FN-dagen i samarbete med Ystad-Österlens FN-förening med en del aktiviteter i anslutning till dagen.

Tareq Alshalak, från SIDA-Alumni, var här för att föreläsa om erfarenheter från Syrien och demokratiska processer.

På FN-dagen den 24/10 fanns FN-föreningen i glasgången med informationsmaterial tillsammans med några från Veteranförbundet som berättade om sina erfarenheter som FN-soldater. Där kunde man också pärla armband till förmån för Projekt Flicka.

Under perioden 18–25/10 fanns en tipsrunda uppsatt i en slinga som mäter 2030 meter, för att uppmärksamma FN:s Globala mål som ska vara uppnådda senast år 2030. De 10 frågorna behandlade såklart FN och klassena uppmanades att vara delta, samt att skicka in en bild på gruppen till Ystad-Österlens FN-förening som skänkte 20 kronor till Projekt Flicka för varje inskickat foto.