Matildas film tävlar om “bästa manus” i Pixel filmfestival

WOW! Matildas film har kommit med i urvalet till Pixel Skånes filmfestival 2022 i Malmö! Dessutom är hon nominerad till att tävla om bästa manus. Ett manus som hon skrev helt själv!
Vi håller alla tummar för dig och lycka till! 🎥

Elever i åk 2 på Estetiska programmet, inriktning Estetik och media, deltar i Pixel Skånes filmfestival 2022. Eleverna har jobbat med filmproduktion och skickat in filmer både i grupp och enskilt. De har skrivit egna manus, filmat, skådespelat, redigerat, klippt och skapat musik för att bygga sina filmer. Allt detta sker inom kursen Film- och tvproduktion 1.

På kvällen den 30 april bjuder Pixel Skånes filmfestival in till filmvisning, prisceremoni, speltävling, viktiga samtal och workshops på Biograf Panora i Malmö. Om du vill komma till filmfestivalen så är inträde gratis och du behöver inte boka biljetter innan. Spana in Pixel Filmfestival.
Läs artikeln “Matilda kan vinna filmfestival med skräckis” i Ystads Allehanda 29 april 2022 här.