Pierre Hammarstrand blir ny handbollsinstruktör på NIU

Pierre Hammarstrand, assisterande tränare i YIF, är nu helt klar som handbollsinstruktör hos oss på Sydskånska gymnasiet i Ystad. Vi erbjuder utbildningen Nationell Idrottsutbildning (NIU) med inriktning handboll eller fotboll, till våra elever som vill kunna kombinera elitidrott med studier.

– Vi är väldigt glada över att Pierre Hammarstrand tackade ja till uppdraget och vi tror att detta kommer innebära ett lyft för våra elever och deras utbildning. Pierre kommer att börja i augusti när höstterminen 2015 startar, säger Linus Persson rektor på Österport.

[button color=”orange” link=”/nationell-idrottsutbildning-niu/” size=”default” icon_before=”arrow-right” target=”_self” block=”false”]NIU – handboll[/button]