Vinst i USM för YIF med elever från NIU handboll

I helgen spelades USM (Ungdoms-SM) i Uppsala och där blev det många vinster för Ystads IF handboll!

🔹 Stort grattis till YIF:S lag och många fina prestationer!
P16 som tog guld – SVENSKA MÄSTARE!
P18 som tog silver
P14 som tog silver
F14 som tog brons

🔹 I YIF:s P16 och P18 lag hittar vi många av Ystad Gymnasiums NIU elever. Det är elever som alltså kombinerar sin gymnasieutbildning med Nationell idrottsutbildning handboll.

Spelare från NIU i P16
Ivano Carrara, Melker Engblom, Vidar Hemmensjö, Victor Holmén, Hannes Hölting Nilsson, Helge Jerrhag, Oliver Knudsen, Johannes Liljeberg, Hugo Lundberg, Hjalmar Olsson och Adam Rosberg.

Spelare från NIU i P18
Colin Tonnesen, Hannes Månsson, Holger Mårtensson, Liam Hultberg, Lowe Nilsson, Ludvig Lägnert, Seifert Melvin, Vilmer Feldt, Carl Lindström, Alfred Landin, Don Svensson, Edvin Olsson, Oliver Lintrup och Vilgot Granberg.

🔹 USM är Svenska Handbollförbundets officiella Svenska Mästerskap för ungdomar 14-18 år. USM spelas i 4 steg plus finalsteg över hela landet och startar i september varje år. Cirka 600 lag kommer till start.

I helgen spelades totalt 108 matcher under finalhelgen i Uppsala inför fullsatta läktare!