Kulturpris till Christoffer

Christoffer

Ordenssamfundet T.N.J Ystads kulturstipendium

Ordenssamfundet T.N.J Ystads kulturstipendium till en eller flera elever i kultur-inriktade utbildningar tilldelas elev som genom exempelvis engagemang och omtanke eller glädje och hjälpsamhet bidragit till att verksamhetens eller andra elevers mål och åtaganden lättare kunnat uppfyllas.

Motivering till Christoffer Johansson

“Stipendiaten inspirerar sin omgivning och sprider lust och motivation över hela musiklinjen med sin ambitiösa inställning till sitt egna musicerande och sitt musikstuderande. Sen den dagen hen först inledde sina instrumentstudier har hen aldrig upphört att förvåna både praktiskt och teoretiskt. Hen har en klar vision och strävar hårt efter att nå sitt mål. Hen är kort och gott resultatet av idogt strävande och många timmar i övningslokalen; med andra ord en talang”.

Estetiska programmet – Musiker, musikproducent och låtskrivare