Välkommen att handla av UF-företagare på UF-mässan 2024

Vad är en UF-företagare? Jo, det är elever som driver UF-företag i samband med sina gymnasiestudier. Eleverna från Ystad Gymnasium kommer från Ekonomiprogrammet och Försäljnings- och serviceprogrammet.
UF-Mässan är ett samarbete mellan kommunerna Ystad, Tomelilla och Simrishamn. Deltagande skolor är Ystad Gymnasium, Fria Läroverken, Bollerup Naturbruksgymnasium och Nova Gymnasium.

Mässan är öppen för besökare mellan kl 10.00-14.00.
Plats: Marint Centrum i Simrishamn.

Tävlingar under mässan

Under mässan pågår också tävlingar i kategorierna:

• Bästa Säljare
  • Bästa Marknadsföring
  • Bästa Affärsidé
  • Bästa Hållbarhet

Vinnarna i varje kategori kommer utses av en jury som består av Nyföretagarcentrum, Företagarna Österlen och Sparbanken Syd

Ungföretagsamhet Skåne kommer att finnas på plats. Samarbetspartner utöver juryn är Radio Active.

UF-företag från Ystad Gymnasium på mässan

Carfresh UF
Vi erbjuder Car airfreshener, som vi importerar via vår rådgivaren. Från Försäljnings- och serviceprogrammet.

DrinkFresh UF
Från Försäljnings- och serviceprogrammet.

Mels Coffee UF
Säljer ett prisvärt kaffe till morgonpendlarna i Ystad där kunderna får möjlighet att bidra till hållbar utveckling och på köpet få mer kaffe för pengarna. Från Försäljnings- och serviceprogrammet.

Scent de lux UF
Vi erbjuder återanvändbar parfymbehållare, som vi köper in via en grossist. Från Försäljnings- och serviceprogrammet.

Partysafe UF
Från Försäljnings- och serviceprogrammet.

HydrateHub UF
Från Ekonomiprogrammet.

Endu UF
Vi säljer egenproducerade och egen-gjutna doftljus i flera storlekar och med olika dofter, av återvunnet stearin. Från Ekonomiprogrammet.

Crochet UF
Vi tillverkar handgjorda virkade produkter med miljö i fokus. Från Ekonomiprogrammet.

Läs om mässan i Ystads Allehanda 31 januari 2024: Mässan för unga företagare ger framtidshopp (ystadsallehanda.se)