Estetiska programmet på studiebesök i Stockholm

Våra treor på Estetiska programmet åkte denna vecka till Stockholm för att lära sig mer om branschen.
Det har varit en väldigt inspirerande resa på många sätt, både med uppskattade besök och att vi umgåtts intensivt och haft roligt tillsammans! Vi har varit på Avicii experience tillsammans.

🎶 Musikinriktningen har varit på Sony Music Sweden och fått inblick i hur de arbetar med sina artister, lanseringar, PR och mycket mer. Vi har även besökt yrkeshögskolan AP Academy, där man kan utbilda sig till musikproducent, Game Audio Producer och låtskrivare. Om du studerar där kan du och samtidigt få en fot in musikbranchen tack vare samarbeten med de stora aktörerna.

📸 Mediainriktningen besökte Important looking pirates, som är ett svenskt världsledande produktionsbolag som skapar visual effects till filmer och serier åt bland andra Netflix, Disney m.fl andra stora mediebolag. Vi besökte också yrkeshögskolan Fotoskolan Stockholm som gav inblick i hur det är att plugga där.

Vi hade roliga dagar i Stockholm med våra elever!