Elevernas utställning i bild & form

Under våren 2020 har elever från Individuellt val Bild och form, årskurs 2, på Ystad Gymnasium, förlagt sina tisdagslektioner på Ystads konstmuseum tillsammans med bildlärare Lisa Fjellman och konstpedagog Anna Norberg. Eleverna har arbetet med bildanalys utifrån Ella Tillemas och Art Bombas utställningar samt några verk ur samlingen. Utifrån bildanalyserna och elevernas individuella  tolkningar har de skapat egna verk samt skrivit beskrivande texter till verken. På grund av Covid-19 hölls delar av lektionerna via  Zoom och eleverna fick arbeta hemma med sina projekt.

Vi är nu stolta och glada över att presentera detta fina samarbete. Välkomna till Bild och forms digitala utställning önskar Anna och Lisa!

» Se elevernas digitala utställning