Examenskonsert för Estetiska programmet

Tre år har gått och i onsdags, 25 maj 2018, intog treorna på Estetiska programmet traditionsenligt Ystad Teater för att hålla sin efterlängtade examenskonsert. Det var magi i luften och de nästan 200 personerna i publiken bjöds på en sprudlande show med musik från vitt skilda genrer.

Varje elev väljer i början av terminen en egen låt att framföra tillsammans med sina kompmusiker. De har själva verkat som kapellmästare för den låt de valt och agerat både musiker och repledare under repperioden. Eleverna har själva stått för noter till sina musiker och arrangerat musiken själva.

I år deltog även Hantverksprogrammet hår- och makeupstylist som stod för styling, smink och hår på våra artister.

På bilderna ser ni utdrag från elevernas examenskonsert, hjärtligt välkomna nästa år igen!