Skånetävling DM för frisörer

I fredags (9 dec 2016) arrangerade vi distriktstävling för frisörer i åk 1 här på  Ystad Gymnasium. Tre elever från Hantverksprogrammet inriktning frisör tävlade mot elever från Ängelholms Gymnasieskola. Vinnare från distriktstävlingen går vidare till skol-SM i Stockholm 2017. Tävlande från Ystad Gymnasium var My Olsson, Hanna Larsson och Ida Johansson. Tävlande elever från Ängelholms Gymnasieskola var Elina Mellerhav, Lina Storulv, Kristin Lindberg och Jennie Karlsson.

Domare i distriktstävlingen var
Cecilia Pilman, Karaktärslärare på Hantverksprogrammet på Ystad Gymnasium
Karin Magnusson, rektor på Ängelholms Gymnasieskola
Victoria Randli, utbildningsansvarig på SFLF (huvuddomare)

Vidare till Skol-SM i Stockholm 2017

I Skol-SM som äger rum i Stockholm 10 feb 2017 kommer följande fyra tjejer att tävla

My Olsson, Ystad Gymnasium
Hanna Larsson, Ystad Gymnasium
Kristin Lindberg, Ängelholms Gymnasieskola
Lina Storulv, Ängelholms Gymnasieskola

frisörtävling HV

Distriktstävlingens schema

kl 09.00
Samling i frisörsalongen och uppstart för Skånetävlingen. Ställ iordning arbetsplatserna inför första momentet.

kl 09.30
Långhåruppsättning. Long hair up, 65 min

kl.10.35
Första momentet avslutat, ställ dockan på avsedd plats. Ställ iordning arbetsplatsen

LUNCH

kl 11.30
Samling i frisörsalongen, ställ iordning inför andra momentet

kl 11.45
Rulla upp till permanent, 60 min

kl 12.45
Andra momentet avslutas, ställ dockan på avsedd plats. Städning på arbetsplatser. Juryn bedömer tävlingsbidragen.

kl 13.15
Prisutdelning av domare Victoria, Karin och Cilla

AVSLUTNING

[button color=”default” link=”https://www.ystadgymnasium.se/hantverksprogrammet-frisor/” size=”default” icon_before=”arrow-right” target=”_self” block=”false”]Hantverk – Frisör[/button]