Vi gör APL på Madeira

Nu har vi genomfört nästan en veckas arbetsplatsförlagt lärande på Madeira. Vi har haft drama-workshop med elever med särskilda behov. Vi har fått arbeta med att uttrycka känslor. Mycket lärorikt för alla, tyckte Hanna.
Killarna har varit med på basketturnering med skolan och de hade hand om ett tjejlag som till slut tog en bronsplats!
Vi har också varit med på utflykt uppe i bergen med elever från särskolan. Det blev en fin utflykt i underbar natur. Vi har alla fått undervisning i portugisiska och nu kan vi räkna till 10. Vi har lärt oss månaderna, några färger samt att kunna säga tack. Obrigada säger man om man är tjej och obrigado om man är kille.
Vi som är på Madeira för att genomföra arbetsplatsförlagt lärande pluggar på Barn- och fritidsprogrammet och på Vård- och omsorgsprogrammet.

Erasmus+

Eftersom Ystad Gymnasium ingår i Erasmus+ som är EU:s program för internationellt samarbete är det möjligt för oss att ge eleverna denna möjlighet till utlandspraktik.