Jacob och Hannes siktar på proffskarriärer

Jacob Hölting-Nilsson, 17, och Hannes Hölting-Nilsson, 15, bröder från Nybrostrand med exceptionella talanger i volleyboll och handboll. Under 2022 tog de hem både nationella och internationella titlar som gav ytterligare substans till drömmarna om proffskarriärer i framtiden.

– De är väldigt schyssta mot mig i skolan och låter mig åka i väg på mina uppdrag. De hjälper mig så mycket de kan och det är jag tacksam för. Jag ser till att försöka plugga när jag är borta och sen får jag beta av några prov när jag är hemma. Men det är värt det, säger Jacob.

Hannes går i nionde klass på Norreportskolan och ska inom kort söka till gymnasiet. Han har sökt tillvalet NIU, Nationell idrottsutbildning inom handboll i kombination med Ekonomiprogrammet. Det innebär fortsatt handbollsträning på skoltid.

”Det är klart att jag siktar på att komma med i YIF.s A-lag så småningom. Det är ett bra steg på vägen mot att bli proffs”, säger Hannes Hölting-Nilsson

Läs hela artikeln publicerad i Ystads Allehanda 2023-01-01 – Gängliga tonårsbröder som siktar på proffskarriärer