Kevin är Gymnasienämndens nya ordförande

Kevin Sundin (M), 22, är beredd att fatta svåra beslut: ”Kommer inte att bli populär”

Det är inte mer än fyra år sedan Kevin Sundin (M) tog studenten från Samhällsvetenskapsprogrammet på Ystad Gymnasium. Nu tar han plats som ordförande i gymnasienämnden.
– Om någon tycker att min ålder är en svaghet, så är det i alla fall något som jag växer ur, säger han.

När ordförandeklubban i gymnasienämnden byter hand går den från en av de mest erfarna politikerna till en nykomling i sammanhanget. Bo Sterner (M), 79, lämnar över till Kevin Sundin, 22.

– Jag tog själv studenten här 2019. Jag kom tillbaka ganska snabbt. Det känns väldigt bra tycker jag, säger Kevin Sundin.

Själv ser Kevin Sundin också fördelar med sin ålder, inte minst utifrån sitt nya ansvarsområde.

– Som politiker ska man har ett medborgarperspektiv på frågorna. I det här fallet handlar det om eleverna och där har jag lätt för att sätta mig in i deras perspektiv.

Läs hela artikeln om Kevin i Ystads Allehanda här. Publicerad 18 januari 2023.