Niclas Ekberg sköt EM-guldet till Sverige

STORT GRATTIS!!! Till handbollslandslagets för EM-guldet! ⭐️🔥 Vi på Ystad Gymnasium är lite extra stolta över våra fd elever som både spelar i handbollslandslaget och jobbar med landslaget.

Niclas Ekberg, som avgjorde finalen med sin rysliga straff, har pluggat på Barn- och fritidsprogrammet och kombinerade sina gymnasiestudier med NIU handboll.

Jim Gottfridsson, som är utsedd till handbolls-EM’s mest värdefulla spelare, har pluggat på Handels- och administrationsprogrammet. Även Jim kombinerade studierna med NIU handboll.

Sara Nilsson som jobbar som en av sjukgymnasterna för laget har också pluggat på Ystad Gymnasium. Hon läste på Medieprogrammet.

Lukas Sandell, en duktig spelare, pluggade på Samhällsvetenskapsprogrammet kombinerat med NIU handboll.

Björn Sätherström, matchanalytiker, har även han pluggat på Ystad Gymnasium.

Daniel Jerrhag, ortopedläkare för landslaget, som pluggat Naturvetenskapsprogrammet på Ystad Gymnasium.

Guldhjälten Ekberg: “Det är obeskrivligt” – Svenska Dagbladet 2022-01-30

EM-guld till Sverige – handbollslandslaget.se 2022-01-30