Teknikexpo

Framtidens yrke finns nära dig!

Möt lokala industri- teknik- och verkstadsföretag i Ystad Arena den 24 januari 2019. Ingång sker från VIP-entren (mittemot Ungdomens hus).

13.30-15.30 – Elever från grundskolan och gymnasiet är välkomna.

15.30-17.00 – Mässan är öppen för arbetssökande samt föräldrar tillsammans med intresserade ungdomar.

Här finns möjlighet att träffa representanter från ett stort urval av sydöstra Skånes företag inom industri-, teknik- och verkstadsbranschen som framöver kommer att ha behov av just dig!

Exempel på yrken som du kommer att möta är:

konstuktörer, designer, maskinoperatörer, ekonomer, tekniker, säljare, programmerare, svetsare, montörer, finsnickare, ingenjörer, elektriker, produktutvecklare, personalvetare m.fl.

På mässan hittar du även representanter från olika utbildningar.

Passa på att ta reda på vad som krävs av dig för att i framtiden få arbeta med just det du brinner för!