Öppet hus onsdagen 1 feb 2017

Onsdagen den 1 februari 2017 arrangerar Ystad Gymnasium Öppet hus för dig som ska göra ditt gymnasieval i februari. Vi håller dörrarna vidöppna på Surbrunnsvägen 1 och Industrigatan 6, mellan klockan 17.00 och 19.30.

Hela skolan är öppen för dig

Kom hit för att skapa dig en egen uppfattning om vårt gymnasium, skolmiljöerna, utrustningen och känslan hos oss. Vid varje ingång har vi personal som hälsar dig välkommen och elever som kan visa dig vägen till de program som du är intresserad av. Lärare och elever finns på plats från de olika programmen för att kunna svara på dina frågor.

Förutom glasgången på Österport och Torget på Park där hela vårt utbud finns presenterat, visar våra elevguider gärna dig runt på skolan och till respektive programs verkstäder och studiemiljöer så att du kan skapa dig en egen uppfattning.

På Park serveras det varm dryck över öppen eld på skolgården mellan verkstäderna. På plats finns också studievägledare, speciallärare, elevhälsan, skolbiblioteket och IT-koordinatorer.

Estetiska programmet kommer att uppträda kl 18.00 i Stage & Studio vid glasgången på Österport och skolans cafeteria håller öppet hela kvällen.

Vi ses den 1 februari!

Andra viktiga datum 2017