Olivia siktar på landslaget

Varför är lilla staden Ystad så känd? Inte bara i Sverige men också många andra länder. Det tyska TV-programmet Ostseereport kom till Ystad för att ta reda på just det. Reportern Linnéa har själv rötter från Ystad.

Ostseereport menar på att handboll är ett av svaren på Ystads framgång som känd stad i Sverige och världen. Därför följde TV-programmet Olivia Lööf under en skoldag. Olivia kombinerar sina gymnasiestudier med handbollsträning på skoltid och har siktet inställt på landslaget.

Titta på TV-programmets inslag om Ystad här.
Ca 34 minuter och 28 sekunder in i programmet handlar det om Olivia och handbollsträning på skoltid på Ystad Gymnasium.

Ostseerport

TV-programmet åker till alla länder runt Östersjön och berättar om människor, kultur, historia, natur m.fl.