Öppet hus Naturbruksprogrammet

Söndagen 4 februari 2024
Vi startar kl 11.00

OBS! Viktigt att ni kommer till kl 11.00 Det är inte drop-in.

Välkommen till Ystad djurpark för att få veta mer om Naturbruksprogrammet. Lärare och elever berättar om gymnasieprogrammet och visar dig runt i djurparken. Djurparken kommer att vara din skolmiljö, där en stor del av utbildningen sker tillsammans med alla djur. Vi kommer att till största delen vara utomhus under Öppet hus.

Ingen anmälan krävs. Vi ses ute på Ystad djurpark. Välkommen!

Ystad djurpark
Skårby, 27191 Ystad

Har du frågor om Öppet hus?
Kontakta studie- och yrkesvägledare Jennie Lang

Ett år på Ystad djurpark

Ystad djurpark och Ystad Gymnasium samarbetar för att kunna ge en Öppet Hus Naturbruksprogrammet ystaddjurpark widget Ystad Gymnasiumgymnasieutbildning som inte liknar någon annan. När du läser Naturbruksprogrammet (NB) får du tillbringa sammanlagt ett helt år på Ystad djurpark. Du har både teoretiska och praktiska lektioner i djurparken som ger dig jättemycket erfarenhet av olika arter och hur man praktiskt arbetar med dem. Utöver all tid i parken har du också 15 veckors arbetsplatsförlagt lärande (APL) som du kan använda för att besöka andra arbetsplatser där man också arbetar med djur.

Ystad Gymnasium_NB2017_72px