Christian: “Jag valde Australien för att få en ny utmaning”

“Jag gillade att lärarnas fokus låg på nästa steg mot framtiden. Själv valde jag Australien för att få en utmaning och omlokalisera hela mitt liv. Bara tre år efter studenten är jag snart klar med min Bachelor of Commerce”.

– För mig är det ovissheten som gör livet spännande. Jag har ingen aning om vad jag sysslar med om fem år, eller var i världen jag befinner mig, förklarar Christian på en kristallklar telefonlinje från Australien.

Bara tre år efter studenten är han snart klar med sin Bachelor of Commerce på andra sidan jordklotet. Inriktningen är finans och redovisning, på Ystad Gymnasium läste han Samhällsvetenskapsprogrammet.

– En stor andel av dagens ungdomar kommer att arbeta med hela världen som arbetsplats. På Österport var den internationella delen inbyggd i de flesta kurserna. Det passade mig, säger han.

Christian valde Österport för att få en bra grund att stå på, både kunskaps- och värderingsmässigt.

– Australien en marknad som ligger i ett väldigt intressant område, för oss som är intresserad av handel, avslutar han.