Erik: “Internationell ekonomi är intressant”

“I åk 2 valde jag inriktningen Diplomerad gymnasieekonom på Ekonomiprogrammet eftersom jag ville ha en bredare grund att stå på efter gymnasiet. Under gymnasietiden funderade jag mycket över vilket universitet jag ville söka till efter studenten och var rätt så säker på att det skulle bli utomlands och det blev International Business and Politics på Copenhagen Business School där allt är på engelska (ovant och svårt). Varför jag valde att studera på det programmet är för att jag vill förstå ekonomin i stort, internationellt perspektiv, men samtidigt förstå hur politiken påverkar den globala marknaden och ekonomin. Studietakten är mycket högre än på gymnasiet. Att arbeta som börsmäklare är något som känns väldigt intressant, dock kanske inte så som det porträtteras i Wolf of Wall Street”.

Vi frågar några elever om vårt program Ekonomi: