Söker du jobb efter studenten eller extrajobb?

Välkommen till rekryteringsmässa på Ystad Gymnasium onsdagen den 28/2 för att hitta jobb efter studenten, sommar- eller extrajobb.

Företag som söker efter personal kommer att finnas på plats, ta chansen att prata med företagen och lämna ditt CV. Kanske du är precis den som ett företag söker?

Plats: Glasgången på bottenplan, Österport på Ystad Gymnasium. Ingång från Sankt Gertrudsgatan (skolgården).
Tid: kl 10.00-12.00
Dag: 28 feb 2024

Vem får komma till mässan?

Mässan är öppen för arbetssökande från Arbetsförmedlingen kl. 9.00-10.00 och för Ystads Gymnasiums elever kl 10.00-12.00.

“Vi arrangerar mässan för att skapa förutsättningar för arbetsgivare, arbetssökande och ungdomar att mötas och göra vägarna till anställning enklare”, säger Jenny Randowo näringslivsutvecklare.

Företagen som kommer finnas på plats

Företag inom restaurang, hotell, transport, logistik, industri, teknik, vård, säkerhet/kriminalvård, Ystads kommun rekryteringsenhet och rekryteringsföretag (de har många olika sorters jobb) kommer finnas på plats.

Ystad Saltsjöbad

Arken Zoo

Mälarhusen Semesterby

Point logistik Gota Media AB

Grändens Mat

Wikan Personal AB (söker bl.a montör, mekaniker, svetsare, säljare)

Kåseberga Cafe & Bistro

Örums Nygård Spa & Konferens

Ikett Personalpartner AB (söker bl.a montör, cnc-operatör, lagerpersonal, mekanisk montör, underhållstekniker)

Tankmobil AB, Ekenäsgatan 2, 271 39 Ystad

Fritidsbaren

Pinchos

Kriminalvården – anstalten och häktet i Ystad

Industrispår i Ystad AB

Bemanning- och Rekryteringsenheten, Ystads kommun (söker bl.a. fastighetsskötare, undersköterska, stödassistent, vårdbiträde, avfallschaufför, badvakt)

Hemrex

Löderups strandbad

Arbetsförmedlingen

Förbered dig inför mässan

Det är bra om du tar med dig ditt CV som även bör innehålla en kort personlig presentation. Det är också bra att förbereda dig för en enklare intervju, fundera över vad skulle arbetsgivarna kunna fråga dig om?
Arbetsgivarna kommer självklart vilja prata med dig även om du inte har ett CV med dig, så det är inget hinder för att komma.

Rekryteringsmässan arrangeras av Näringslivsavdelningen på Ystads kommun.

Hotell- och turismelever är värdar på mässan

Elever från åk 1 på vårt Hotell- och turismprogrammet kommer att ta emot och guida utställande företag och besökare. Eleverna läser kursen konferens och evenemang och att öva på värdskap passar perfekt in i kursen.

Eleverna kommer att planera mässans yta och utförande i glasgången på Österport tillsammans med Näringslivsavdelningen Ystads kommun. De kommer att placera ut företagen i glasgången anpassat till företagens önskemål och närhet till eluttag mm. Eleverna kommer agera värdar genom att hjälpa utställare, se till att dryck finns nära till hands samt att guida besökare som behöver hjälp.