Lucka 19 – Jenny

Lucka 19 – Jenny Larsson

Hej! Det är jag som är Jenny och jag jobbar som elevassistent på Anpassad gymnasieskola och Yrkesintroduktionen här på Ystad Gymnasium. Nu ska du få lära känna mig lite mer.

Vilket program läste jag på gymnasiet?
Jag läste Barn- och fritidsprogrammet här på Ystad Gymnasium. Jag har alltid velat jobba med människor och i skolan, därför var det ett lätt val för mig att välja just det programmet. Jag minns insparken väldigt väl när jag började här, en aktivitet som var både skrämmande och spännande. Man kunde råka ut för massa olika överraskningar. Vi hade även lära-känna-läger första terminen i ettan och det var jättekul. Där lärde vi känna varandra i klassen ganska snabbt.

Vad gjorde jag de närmsta två åren efter gymnasiet?
Jag arbetade som vikarie som barnskötare/elevassistent i Ystads kommun. Det var det jag hade utbildat mig till att göra så att kunna göra det direkt efter skolan var superkul.

Vad drömde jag som barn om att jobba med?
När jag var liten drömde jag om att arbeta som frisör och även med barn.

Vad är det bästa med mitt jobb idag?
Det bästa med mitt yrke är att jag får så mycket kärlek. Att få vägleda och hjälpa ungdomarna är givande. Att skapa relationer med ungdomarna är så spännande.

Vilket är mitt drömresmål?
Jag har alltid velat åka till Skottland. Att vandra i naturen där. Det får bli en sån resa tillsammans med min son när han gått ut gymnasiet själv.

Vad skulle jag vilja lära mig mer om?
Jag är väldigt intresserad av IT. Skulle gärna vela utbilda mig mer inom det området och kanske kunnat vara en tillgång på min arbetsplats för både mina kollegor och elever.

Om jag ser tillbaka i tiden, till en särskild viktig punkt i mitt liv, vad skulle jag vilja säga till mig själv som hade varit peppande/skönt att höra?
Jag skulle nog velat säga till mig själv då, att våga gå din egen väg och tro på dig själv mer!

Vad har jag klarat av i livet som jag är stolt över?
Jag får nog säga att bli mamma! Det är stort.

Vad tycker jag om att göra på min fritid?
Det finns väl en del. Jag älskar att vara hemma, baka, laga god mat och promenera. Bara umgås med familjen tycker jag också om.

Vad tycker jag är det godaste eller vidrigaste på julbordet?
Det godaste på julbordet för mig är absolut Janssons frestelse och det vidrigaste tycker jag är leverkorv.

Vad brukar jag alltid göra på julen? Eller vad kan jag inte vara utan på jul?
En sak som vi alltid gör på julaftonsmorgon är att äta frukost i sängen och öppna varsin julklapp. Oftast en julklapp som man kan njuta av tillsammans under dagen i väntan på jultomten.

Vilken är den bästa julkalendern på TV hittills?
Selmas saga är nog den mysigaste av julkalendrarna som jag sett.

Vill du lära känna mina kollegor? Klicka här för att öppna fler luckor!