Vår skolmiljö

Park

Park består av många olika byggnader och här kan du hitta lektionssalar, rektorsexpedition, caféer, Risselmagasinet, Stylistklippet, bygghallen, fordonshallar och elverkstaden.  Gymnasiesärskolan finns också här på Park.

Österport

När vi pratar om Österport, är det denna byggnad vi menar. Detta är en äldsta skolbyggnaden från 1913.
Här inne finns skolbiblotek, matsal, gympasal, lektionssalar, Institutionen, glasgången, rektorsexpedition, IT-support, reception och café.

Studion

Här läser elever från Yrkesintroduktion och Gymnasiesärskolans nationella program. Studion ligger precis mittemot Park, på andra sidan Industrigatan.

Firman

På Firman hittar vi eleverna som läser Yrkesintroduktion och Gymnasiesärskolans nationella program. Här finns verkstäder, bygghall, lektionssalar och Café Firman. Firman ligger längre ner på Industrigatan från Park, på andra sidan Ystad Arena, och är granne med företaget Heras.

Risselmagasinet

Är en av våra äldsta byggnader. Risselmagasinet har en gång varit en del av en ångkvarn.
Inne på Risselmagasinet hittar du kök och restaurang som drivs av våra elever på Restaurang- och livsmedelsprogrammet och gymnasiesärskolan. På ovanvåningen finns lektionssalar.

Matsalen

Varje skoldag mellan kl 10.50-13.00 serverar vi lunch till våra elever. (Detta gäller när vi inte har en pandemi). I vår skolmatsal serveras alltid tre rätter. En dagens rätt, ett vegetariskt alternativ och salladsbuffé. Vi anpassar också mat till vår elever som behöver specialkost.